Zajęcia językowe z pacynką- Macmillan #1

Serdecznie zapraszam na cykl wpisów, które powstały we współpracy z wydawnictwem Macmillan Polska. Pierwszy wpis o roli pacynki podczas zajęć językowych oraz propozycje zabaw z jej użyciem.

Pacynka, inaczej maskotka ma ogromne znaczenie na zajęciach, ponieważ wprowadza dzieci w świat bajkowy, fantazji oraz magii ale i również porusza problemy z życia codziennego. Dzięki temu, wzbudza zaufanie wśród najmłodszych i w poczuciu bezpieczeństwa, które zapewnia pacynka dziecko staje się bardziej pewne w nowych dla niego sytuacjach oraz samodzielne w podejmowanych działaniach.

Poniżej przedstawiam propozycje jak użyć pacynkę na zajęciach.

  1. Pacynka- Przyjaciel
    Zadaniem pacynki na pierwszych zajęciach jest przede wszystkim zainteresować i zaprzyjaźnić się z dziećmi.  Możemy ją użyć do powitania: Good morning/afternoon/Hello children oraz pożegnania: Goodbye/See you later/Bye. Ponadto pacynka może zapytać dzieci o imię, wiek, pogodę, czy też samopoczucie, na przykład: How are you today?,  jak i również życzyć miłego dnia lub udane­go weekendu: Have a nice day/Have a nice weekend, children! Tego typu ćwiczenia zachęcają dzieci do aktywnego posługiwania się językiem angielskim, chociażby poprzez udzielenie krótkiej odpowiedzi na zadane przez pacynkę pytanie czy reakcję na pozdrowienie. Zauważyłam, że dzieci chętniej identyfikują się i zaprzyjaźniają z pacynką niż z dorosłym 😉
  2. Pacynka a części ciała
    Pacynka świetnie się sprawdzi przy wprowadzeniu nazwy części ciała. Zadaniem dzieci jest pokazać/ dotknąć część ciała o którą poprosimy np. Touch Collin`s nose/ Touch Collin`s leg oraz przy okazji możemy policzyć ile Collin ma nóg: How many legs does Collin have?
  3. Polecenia pacynki
    Zabawa polega na wykonywaniu poleceń wydanych przez pacynkę np. Clap your hands, Run, Walk, Jump, Dance oczywiście tempo ćwiczeń możemy zwiększyć- zabawa gwarantowana 😉 Jest to jedna z  ulubionych zabaw moich uczniów.
  4. Pacynka w domu
    Przy wprowadzeniu słownictwa związanego z pomieszczeniami w domu, wykonałam wcześniej w domu zdjęcia pacynki na tle kuchni, toalety, sypialni. Wydrukowane zdjęcia przyniosłam na zajęcia, radość dzieci ogromna i mnóstwo pytań czy pacynka mieszka u mnie, czy ma swój pokój itp. Oczywiście dziecięca wyobraźnia nie zna granic 😉 Wracając do zabawy, zadaniem uczniów po obejrzeniu zdjęć było powiedzenie gdzie znajduje się maskotka np. Lucy is in the kitchen/Lucy is in the bathroom. Dodatkowo możemy zadać błędne pytania np. Is Lucy in the living room? (pokazując zdjęcie pacynki np. w ogrodzie).
  5. Powtarzanie za pacynką
    W tej zabawie używamy pacynki do utrwalenia słownictwa poznanego na wcześniejszych zajęciach, a polega na tym, że pacynka wymienia 4 lub 5 wyrazów np. apple, banana, orange, pear po czym wybiera ucznia, aby po kolei powiedział wcześniej wymienione wyrazy.  Jeśli uczeń nie jest w stanie powtórzyć całego ciągu i nikt  nie potrafi mu pomóc, musi wykonać zadanie np. zrobić 5 przysiadów lub 3 podskoki na lewej nodze 😉 Natomiast Ci, którzy prawidłowo wymienią wyrazy otrzymują pieczątkę 😉

Mam nadzieję, że moje propozycje będą dla Was pomocne i pacynka na stałe zagości na Waszych zajęciach.
Pamiętajmy, rola pacynki jest bardzo ważna, w szczególności kiedy uczymy maluchy, ponieważ pobudza dziecięcą ciekawość, wyobraźnię oraz kreatywność i jest stworzona po to, aby bawić, a przecież zabawa uczy 😉

Pacynki, które pojawiły się we wpisie to Lucy i Collin bohaterowie podręcznika Bugs Team Starter.

 

Powyższy post powstał we współpracy z wydawnictwem Macmillan Polska.

 

Po więcej inspiracji zapraszam:

www.facebook.com/nauczycielkaangielskiegoblog/
www.instagram.com/nauczycielkaangielskiego/
pl.pinterest.com/nauczycielkaangielskiego/

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *