What`s the weather like? Dzisiejszy wpis o pogodzie, poniżej przygotowałam dla Was kilka propozycji na zajęcia oraz mega paczkę z materiałami do wydruku 😉 Oczywiście na wprowadzenie słownictwa będą nam potrzebne flashcards: CLOUDY, SUNNY, RAINY, SNOWY, WINDY oraz STORMY. Wszystkie karty obrazkowe możecie pobrać klikając tutaj (klik).
Zabawy dla maluszków oraz uczniów klas 1-3 SP:
1. Podpatrzyłam pomysł na tą zabawę na zajęciach u przedszkolaków. Jest to zabawa “słońce świeci, deszcz pada”, którą spokojnie można wykorzystać na zajęciach z j.angielskiego. Do tej zabawy będą potrzebne obrazki SUNNY oraz RAINY. Gdy nauczyciel pokazuje kartę SUNNY dzieci biegają wesoło po sali i wkręcają tzw. “żarówki” rękoma, natomiast na hasło RAINY zatrzymują się i kucają lub ewentualnie siadają na dywanie 🙂
2. Kolejna zabawa ruchowa to stacje, dzieci wchodzą po kolei na karty i mówią co znajduje się na obrazku (jest to bardzo prosty sposób na szybką powtórkę słownictwa z poprzednich zajęć) lub inną opcją jest kiedy dzieci zrobią pociąg i będą podchodzić sami do obrazków porozrzucanych w różnych częściach sali.
3. Zabawa znaleziona w jednym z przewodników metodycznych, zmodyfikowałam ją na potrzeby moich zajęć. Przy wprowadzaniu słownictwa z pogodą, możemy dodać ruch do danej karty obrazkowej takich jak:
SUNNY– dzieci są uśmiechnięte i wkręcają tzw. “żarówki” rękoma
RAINY– dzieci rozkładają parasol i “chowają się” pod nim
WINDY– dzieci mocno dmuchają ( lub naśladują drzewa rękoma, które uginają się pod naporem wiatru)
SNOWY- dzieci pokazują jak jeżdżą na łyżwach lub sankach/ inna opcja- lepią bałwana 🙂
Kiedy powtórzymy z dziećmi kilkakrotnie ruchy, prosimy aby chodziły/maszerowały w miejscu “Let` walk, let`s walk!” Na hasło STOP (wypowiedziane przez nauczyciela) dzieci zatrzymują się. Nauczyciel pokazuje jedną z kart zachęcając do wykonania przypisanego wcześniej jej ruchu. Po wykonaniu zadania powtarzamy czynności, oczywiście chodzenie można zamienić na skakanie, bieganie lub podskakiwanie na jednej nodze. 🙂 Idealna zabawa na rozruszanie grupy nawet tej licznej.
4. Gra KLAMERKI (Clothespin) – bardzo znana, do tej gry będą potrzebne klamerki do bielizny oraz karty, które możecie pobrać tutaj (klik). Młodszym dzieciom oczywiście czytamy, natomiast starsze dzieci poradzą sobie same z przeczytaniem krótkiego zwrotu i dopasowaniem właściwego obrazka. Jeśli mamy małą grupę, możemy sobie pozwolić na wydrukowanie kart w takiej ilości ile mamy uczniów.
5. Jestem fanką puzzli, więc do tematyki WEATHER nie mogło ich zabraknąć. Puzzle są dedykowane starszym dzieciom, które po przeczytaniu napisów dopasują samodzielnie właściwe obrazki. Do pobrania tutaj (klik).
6. Nauka pisania dla siedmiolatków oraz ośmiolatków nie musi być nudna i monotonna. Patrząc na karty uczniowie zgadują i zapisują nowe wyrazy… za pomocą mąki. Sporo sprzątania ale warto! 😀 Gwarantowana zabawa – polecam! 🙂
Bajki/ krótkie filmiki na podsumowanie zajęć o pogodzie.
Ciekawym sposobem na utrwalenie i poszerzenie słownictwa będzie na pewno obejrzenie bajki lub krótkiego filmiku jako podsumowanie zajęć ( oczywiście jeśli mamy taką możliwość). Dla najmłodszych wybrałam Peppa Pig, natomiast dla starszych Sesame Street.
Mam nadzieję, że choć trochę spodobały się Wam moje propozycje zabaw oraz materiały. Wszystko możecie pobrać poniżej.
Enjoy! 🙂
Jeśli skorzystałaś/skorzystałeś z moich materiałów i w podziękowaniu chcesz zaprosić mnie na wirtualną kawę – będzie mi niezmiernie miło! (kliknij poniżej) Dziękuję 🙂
Zachęcam do polubienia mojej strony na Facebooku: www.facebook.com/nauczycielkaangielskiegoblog
Wszystkie karty zostały wykonane przeze mnie w programie PicMonkey oraz Canva, grafiki związane z pogodą pochodzą ze strony Freepik, DESIGNED BY FREEPIK. Materiały powstały do prywatnego użytku, korzystam z nich w domu oraz w pracy ze swoimi uczniami. Nie są one przeznaczone do komercyjnego użytku.